امروز دنیا تشنه آموزه های علوی است.

آیت الله دین پرور رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه در این نشست اظهار داشت: حضرت علی (ع) شخصیتی بوده که حتی نسبت به دشمنان خود با کمال عطوفت و عدالت رفتار کرده و این عدالت حکومتی را برای بشریت به ارمغان آورده که امروز در دست ماست. امروز این مسئولیت جمهوری اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که این پیام را به دنیا برساند. کتاب‌های زیادی در این راستا در دنیا نوشته شده که باید معرفی شود.
در ادامه نشست آیت‌الله دین‌پرور، رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: امروز در دنیا پس از گذشت قرن‌ها و با توجه به دشمنی‌هایی که با اسلام و تشیع داشته‌اند، نهج‌البلاغه به عنوان مجموعه‌ای از علوم و حقایق شناخته می شود.
 
وی ادامه داد: در تاریخ شخصیت‌های مختلفی از جامعه و عدالت گفته‌اند؛ ولی وارد حوزه عمل نشده‌اند. اما حضرت علی (ع) در دورانی کوتاه در حوزه عملی وارد شده و حکومت عادلانه را هم تعریف و هم تحقق بخشید.
 
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در خصوص مطرح شدن نهج البلاغه در سازمان ملل بیان کرد: نهج‌البلاغه و به‌ویژه عهدنامه مالک اشتر آینه حکومت علوی است که در پس قرون و اعصار همواره مورد توجه بوده است. کتاب شناسنامه‌داری که در طول بیش از هزارسال مورد استناد علما و محققان بوده و همواره از برتری ویژه‌ای برخوردار بوده است. حتی در سازمان ملل نیز که افراد زیادی با اینگونه مباحث میانه خوبی ندارند، چندسال پیش نهج‌البلاغه و عهدنامه مالک‌اشتر در جلسه‌ای مطرح شد. در دنیای امروز که حکومت‌های جابرانه بر عالم مسلط هستند و ادعای طرفداری از عدالت و حقوق بشر دارند مطالب امیرالمومنین (ع) به عنوان مطالبی نو و ارزنده برای بشریت نیاز است.
 
آیت‌الله دین‌پرور عنوان کرد: حضرت علی (ع) شخصیتی بوده که حتی نسبت به دشمنان خود با کمال عطوفت و عدالت رفتار کرده و این عدالت حکومتی را برای بشریت به ارمغان آورده که امروز در دست ماست. امروز این مسئولیت جمهوری اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که این پیام را به دنیا برساند. کتاب‌های زیادی در این راستا در دنیا نوشته شده که باید معرفی شود.
 

۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۵۵
تعداد بازدید : ۱,۷۶۷
کد خبر : ۷
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید